onsdag 23 september 2009

Oakwood

Så vad har hänt förutom att jag har shoppat loss på Kamprad-landet?

Jo i tisdags var då första introduktionsdagen på Universitet självt. Jag bor vid Trent Park kampus som ligger i en stor park men har studentbar, kåren och mycket sånt administrativt. Mitt huvudkampus för att plugga är däremot Cat Hill som ligger en bit bort. Men det bästa är att det går en gratisbuss mellan där jag bor och nästmaste tunnelbanestation, Oakwood Station. Det tar mindre än 10 minuter och sen kan man gå till Cat Hill på cirka en kvart.

Karta.


I alla fall kom jag dit och klumpades ihop med alla andra filmstudenter (även de som gör interactive art, cultural studies och rena filmstudieelever) och det visade sig vara ganka många i min grupp av film with creative writing. Vi visades runt och fick massa information om hur våra studier är upplagda etc. etc. Jag hittade ett väldigt trevligt gäng bestående av Lewis som går min kurs, Joe som går film and media studies och Lewis bästa vän som jag inte minns namnet på men hon var grym och pluggade foto. Jättetrevliga och intresserade av film och litteratur och annat skoj.

På kvällen tog vi oss ner till Covent garden för att fixa det sista med den australiensiska fotbollen och då stannade vi där för en drink. Det var jag, tom, australiensiska tjejerna Phoebe och Jez, norskan Louse, holländaren Linsey och Jessica från Wales. Sen stannade vi uppe halva natten och såg En väldigt lång förlovning som var fantastisk.

Men till allas sorg verkar det som att Tom tänker hoppa av sin kurs då den inte var det han trodde vilket är jäkligt dumt för vår lilla grupp av människor är verkligen en jag tycker om. Jag hoppas att han stannar. Men vi ska i alla fall gå på Afternoon Tea när Phoebe fyller år i oktober och då ska Tom haka på ändå.

Idag har jag vart på Cat Hill hela dagen och fixat studentkort, inloggning på datorerna (så jäkla mycket macs och hightec prylar) och fått information om morgondagen då vi ska ses nere vid Piccadilly och göra egna små kortfilmer med våra mobilkameror. Magnus Moore som Belle och Tomas vet vem det är har titeln som programansvarig och har ett rykte om sig att vara flummig. Han är rätt rolig. Idag fick vi träffa en av filmlärarna som var amerikan och jättebra, kändes skitkul att trots att det var riktiga basgrejer börja analysera film igen. Jag ser verkligen fram emot kursen.

Dessutom har jag fått mitt schema och jag har inga seminarier eller föreläsningar på torsdagar och fredagar vilket är bra. Men måndagarna är däremot fullspäckade. Men på fredagarna har English Learning and Language Resourses workshops vilka jag tänker gå på. Man kan tydligen få ganska mycket hjälp med engelskan.

Nej nu ska jag kolla om maten är färdig, idag ville brasilianskan Catarina laga mat till oss. Tydligen kycklingpaj.

1 kommentar:

  1. Är du ledig torsdag till söndag varje vecka? Det kommer rinna kaffe ur öronen på dig! Låter inte direkt karaktärsdanande... annat var det på min studietid.

    SvaraRadera