måndag 7 september 2009

hej mycket hej då

Nu kommer visst avskeden.

Tobbe och Lisa gifte sig i helgen och det var ett mycket vackert bröllop och en jätterolig fest. Det var kul att få hänga med hela familjen och träffa massa nytt folk innan jag drar. Men det var nog sista gången på ett tag som jag träffade en del familjemedlemmar och dylikt. Igår tog jag avsked av Carina och Simon och den kommande veckan är fullspäckad av avsked av olika slag.

Men samtidigt kan detta ske i vanliga fall utan att man vet om det, att man inte träffar vissa personer på ett par månader. Men då vet man inte om det i förtid, då sker det bara naturligt. "Nej men det var längesen, hur är det." och sen var det inte mer med det. Men nu flyttar jag till ett annat land, kanske det som är skillnaden...

Snart (hoppas jag) kommer Tomas och då ska vi flytta in på Murarstigen igen. Mamma sa att det var jättefint. Det tvivlar jag inte på. Mycket spännande det här.

Den där ringen förresten. Ja ni vet, den jag trodde jag hade tappat bort för gott (och inte på låtsas som förra gången) den låg hemma hos Anders och Jennie. Det var ju bra. Men jag är tydligen blind...i alla fall när jag är "trött".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar