måndag 14 september 2009

bilen mår bra i magen


Jo jag, pappa och amandan har vart och käkat middag som pappa skulle säga. Han skulle också säga ord som kåk och uttalar nortullsgatan och surbrunsgatan i ett enda svep. Ingen skillnad på de där stavelserna inte. Men mysigt var det, italiensk resturang med fantastisk mat och gott vin. Snackades om varför ialiensk mat lät så snyggt att säga men egentligen (eller egenktligen som mamma skulle säga) hette saker som "pasta svamp tomat" (fast det låter som en titel på en puccini opera) och huruvida amerikaner var superkonservativa eller ej. Pappas tvättmaskin har också utnyttjas, sitter i skrivandets stund hemma på Odenplan och hör hur tvättmaskinen tar i för kung och fosterland så min nerspillda klänning ska vara ren och fin till London. Pappa sitter nelutad i Lena-stolen med bena rakt utsträckta framför sig med det ena över det andra och tittar på TV4 i väntan på nyheterna. Amandan står brevid och jag kommer att sakna dem. Amandans svampavsky och pappas sätt att skjuta upp glasögonen i pannan och sticka ner hela näsan i vinglaset för att lukta.

Igår var det en döddag som blev mycket händelserik. Jag började på riktigt packa genom att lägga upp saker i det som var Ylvas rum och ska bli gästrum men nu mest är skräprum. Appropå Ylva vart det lite halvimpulsivt bestämt att vi skulle på Skeppsholmens dag jag, tompi, ylva och mamma. Vi promenerade runt, åt lunch på Moderna och gick ombord på Af Chapman. Sen senare kom Ylva hem till Murarstigen och hoppade jämfota av lycka pga det nya köket samt lagade trerättersmiddag bara så där. Nathalie svängde också förbi och lämnade en hemskt fin tavla med mumin, snorkfröken och stinkie i månljus. För att jag skulle tänka på vännerna.

För att fortsätta i temat Erika-äter-och-dricker-gott-när-hon-har-chansen-temat så var jag på middag med calle, åsa och katja i lördags. Vi åt på asiatisk vegetarisk/vegansk resturang och herremingud vad gott det var. Jag passar på att äta upp mig när jag har råd. Dessutom gick jag och Katjan på vinbar och drack både vin och wiskey. Bazzinga!

Imorgon sista dagen i Sverige på ett par månader...ojoj

2 kommentarer:

  1. Vilken bil??

    Jag började nästan gråta av den här... Kommer sakna dig syrran!!

    SvaraRadera
  2. Pappas bil som var inne på lagning. Pappa uttryckte det så när han skulle beskriva det.

    Jag kommer sakna dig med syrran! Hur ska detta gå?

    SvaraRadera