måndag 7 september 2009

Camp byggjobbare

Idag så fick vi då som bekant flytta in på Murarstigen igen. Jag sitter i mitt rum och bloggar och är fantastiskt glad.

Mycket fattas, mycket är kvar. Men vi har ett sprillans nytt kök och allt kommer att bli så satans snyggt. Tjong i medaljongen vad kul det är med nya vitvaror (en mening jag inte trodde jag någonsin skulle formulera) och nytt golv och snygg ytterpanel på huset (de är inte på något sätt klara med det men man kan ana hur det kommer att bli). Det kommer ta månader innan de är helt klara men bara köket gör all skillnad.

Duschen funkar inte däruppe ännu så de där övervåningsbarnen får komma ner på min nivå. hehe. Dessutom finns det inga eluttag i köket ännu så jag fick koka mitt te vid ett eluttag vid matbordet, kändes mycket primitivt. Nu ska jag bara försöka gräva upp vårt hem från flyttkartongernas land...

Hörde jag en efterfrågan på bilder? Jo men visst har vi det surru:

edit: nähe min dator vill inte samarbeta och hittar då inte mina bilder på iPhonen trots att de är där. Bajs.

Men får ta bilder imorgon med min vanliga kamera. Får ju vakna tidigt i alla fall. Byggjobbarna kommer vid halv sju och käkar frukost.

edit igen: Mamma står i detta ögonblick och ropar; "hoho, mitt stora kök" för att testa ekot. Ville bara dela med mig det, tackar som frågar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar