fredag 18 september 2009

Australien i London

Hej igen!

Ja igår var alltså sista dagen för Mamma och Tomas i London. Vi hade en heldag då jag tog tunnelbanan ner till stan för att möta upp dem på Piccadilly. Bara det gjorde att allting kändes på riktigt plötsligt. Åka tunnelbana ner till Piccadilly Circus för att möa upp folk. Här ska jag verkligen bo.

I alla fall började vi dagen med att fika på Costa (där vid St James kyrka vilket Belle vet var det är) och sen gå till Hatchards och Fortune & Mason. Jag köppte en roman för att ha nånting att läsa och fick marmelad. Resten av dagen var i stort sett shopping. Det fixades brittiskt simkort (jag sa maila ut det numret), byxor till Tomas, saker för mitt rum för att göra det mysigare (den rutiga pläden, glas och en till handduk), väska och scarf till mamma, karta över London för mig etc. etc. Vi hade en heldag på stan och gick sen och åt på en fransk restaurang i Soho. Det var en underbar dag och jag hade jättekul. Väldigt mysigt att få hänga med dem och ha lite av en lyxdag.

Att sen ta farväl på Picadilly var en blandad känsla. Samtidigt som stor frihet var det läskigt. Nu var jag verkligen ensam i den här gigantiska staden. När jag kom hem var jag väldigt trött och lite moody. Men då mötte jag upp Louise (en av norskorna, den jag snackat mest med) och de två australiensiska tjejerna Phoebe och Izzi. Vi började gensast snacka och jag gjorde en kopp te och hakade på deras middag nere i allrummet. Vi träffade också en ny tjej från Wales som just flyttat in och hon kom också med. Nere i allrummet kom Tom, en brittisk kille som australienarna snackat med då de har en gemensam kärlek till den australiensiska nationalsporten footie. Vi hade det skitkul och satt och snacka och spelade sån där gammal bordsfotboll med trägubbar man snurrar på. I alla fall ska vi dras med nästa helg till slutspelet i footie som kommer att visas på en australiensisk bar tidigt på morgonen nästa Lördag. Ska bli sjukt kul.

Nu käns allt jättebra för alla är så trevliga och öppna. Igår på tunnelbanan hem kände jag mig ensam men det gör jag inte längre. Idag ska vi fixa biljetter till en Brighton resa som arrangeras på Söndag, fixa biljetterna till Footie matchen och åka till Asda och storhandla. Sen var det visst fest på Trent Park Bar ikväll.

Andra planer är att åka till Ikea nästa vecka för att köpa saker till rummen (väldigt lite förvaring) och sen har vi planer på att åka upp till Skottland längre fram i höst.

Det enda negativa är att de jag kommit närmast bara stannar ett år eller mindre. Men Wales tjejen ska vara här i tre år så jag ska försöka snacka mer med henne.

1 kommentar: