onsdag 16 september 2009

Är framme

Jag är just nu skittrött av alla intryck och brist på sömn etc. men tar det i punkter.

- Tog en evighet att ta sig hit och det ligger rätt off.

- Först kändes det bara jobbigt. Allt är slitet och jag var trött och hungrig. Så jag, mamma och Tomas gick och köppte mat och sen åkte de till hotellet och jag tog mig tillbaka till skolan. Det går däremot gratisbussar mellan Campuset och tunnelbanan vilket är underbart.

- Kommer tillbaka och träffar alla tjejer (det var single-sex på min våning) som är jättesnälla. Det är två norskor, två australiensare och ett gäng britter. Men alla springer runt mellan våningarna och korridorerna och lånar varandras kök etc.

- Badrummen är jättefräsha och efter en tur fick jag äran att tydligen ha det finaste rummet.

- Måste köka kastruller och stekpannor, det fanns tydligen inte fast jag trodde det fanns. Men vi har ett grymt common room där nere med plattv och bean bags och grejer.

- Allt känns mycket bättre nu men lyckades låsa mig ute men det löste sig.

- Gratis internet.

- Förstår inte att jag ska bo här och inte komma hem föräns jul. Känns bara som en snurrig semester so far.

- Väldigt lite information från universitetet. Men ska kolla deras hemsida.

1 kommentar:

  1. Låter grymt syster!!

    Kommer bli såååå skoj!!

    SvaraRadera