måndag 30 november 2009

Babel i våra hjärtan

Först en uggla jag fick av Phoebe. Den heter Barry. Phoebe fick bestämma. Men i hemlighet så heter den nog något annat jag inte funderat ut än.


Hej igen.


Jag sitter här med min pjäs och filar på orden. Tar bort, lägger till. Ändrar ord och meningar, flyttar på dem. Isolerar dem. Undrar om detta överhuvud taget kommer bli något. Men jag har efter att pappa pratat med Malin skickat den till henne så att hon kan läsa den och ge feedback. Alltså faster Malin som skriver manus som levene.
Igår tog jag en paus i allt detta och åkte till Camden med de andra. Det regnade och var väldigt mörkt. Men jag hittade en fantastisk sak som jag totalt kärat ner mig i. Han heter Neville och är en elefant gjord av sten som tydligen någon människa i Nepal gjort för hand.



Neville har bra smak när det kommer till TV.



Neville kan se stor ut om man tar foton i grodperspektiv. Eller är det elefantperspektiv?



Neville kan sitta/stå vackert.

Dagens jobbiga grej är nog annars att jag var dum nog att sova med öppet fönster i natt. Det regnar och stormar ute. Jag hade mina biblioteksböcker och dvder i fönstret. De är blöta nu. Järnspikar. Har ställt upp dem mot elementet och hoppas på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar