måndag 16 november 2009

Att blåsa bort på Leicester Square


Jojo. Jag och Izz gick och såg på film i Lördags kväll och det har varit lite galet väder här. Det var en storm som svepte förbi de brittiska öarna och hej vad det gick. Stolar blåste hit och dit vid uteserveringarna (!) på Leicester Square. Nu blåser det igen så jag nästan flasha baken då vinden tog tag i min tjol på väg till biblioteket.
Så här mycket blåste det i Wales i helgen:



Men vi såg 500 Days of Summer vilket var en såndär mysig amerikansk indiefilm med underbar popmusik, referänser till Belle & Sebastian, söta kläder och allmänt rolig. Dessutom var det en festlig Springsteen referäns och de kallade varandra Wherter (alltså Goethe, Roland hade vart glad)


Igår handlade jag och Izz på Asda och sen försökte jag plugga. Gick sådär fram tills cirka 11 på kvällen då jag kom på hur jag skulle göra med pjäsen. Fortfarande inte helt klar med planen men kommit en god bit på väg.


Det är som om att man sitter och väntar på insirationen och när man vänder ryggen till så tada! Då kommer den.


Idag ska vi se Du Levande av Roy Andersson, vi såg Sånger från andra våningen förra veckan. Jag skrattade nog högst av de som satt omkring mig vilket var underhållande i sig. Jag älskade den filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar