tisdag 3 november 2009

The Hero With A Thousand Faces

Nämen hejsan.

Dagen har spenderats mest i en bok om man kan uttrycka sig så. (detta är min blogg så jag gör det, ha!) Åkte efter att ha beställt filmer från amazon (bara sånna jag behöver för en uppsats. Stagecoach och Doglas Sirk Box. Jajamensan, precis som ni vet så handlar det om den ultimata western och en box med melodrama filmer från 50-talet) ner till Covent Garden och damp ner i en soffa på Cafe Nero. Måste vara en av de bästa (av de relativt ytterst få jag testat) Cafe Nero (kedja som Starbucks) i stan då det är ett stort ljust rum med massa platser och utsikt över en gata med massa folk att glo på. De har även en toalett. Hur bra som helst.

Sen traskade jag runt på stan och köpte pärmar och mappar för att leka Alejandro Begström och en gigantisk relativt billig kofta på Zara eftersom jag i stort sett levt i min svarta kofta och kände för att ha nån att byta med.

Det är något speciellt med att sortera papper som gör mig glad. Nu kommer Tomas att garva. För det mesta så har jag alla i en hög. Men det är ju inte så praktiskt. Så nu köpte jag supermapparnas supermapp med olika fack som man kan märka. Underbart. Dessutom en papperslåda för alla lösa grejer. Kände mig löjligt nöjd när jag hade sorterat saker och ingenting var i vägen.

Ett tips bara; gå inte nära Oxford Circus om ni inte vet exakt var ni ska gå och har kraft nog att stångas med hela Londons befolkning. Idag var det dessutom ett jippo i och med att A Christmas Carol har premiär där snart. När man talar om trollen.

Vad önskar ni er i julklapp? Jag vill ha tid nog att hitta bra billiga grejer utan att stressa rumpan av mig.

Dessutom bör alla som lyssnar på podcast på iTunes kolla upp Mark Kermode. Världens roligaste filmkritiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar