lördag 21 november 2009

BFI - mitt vardagrum i London

Tjo!

Jag så inte dokumentären igår. Jag hängde hela dagen på BFI's café/bar/resturang för att se "The White Ribbon", en tysk/österikisk film som vann stora fina priset i Cannes. Det handlar om ett par obehagliga händelser i en tysktalande (man får aldrig riktigt veta var den ligger) by innan utbrottet av första världskriget. Väldigt vacker och väldigt obehaglig.

Men jag satt där i en snorgrön soffa i ett flertal timmar i alla fall och stakade ut pjäsen min ännu mer. Nu känns den lite mer logisk men det är fascinerande den där processen att forma något som kan stå för sig själv utan att tippa över pga felkonstruktion eller annat jobbigt. Nu ska jag bara skriva dialogen. Ni läser rätt, dialogen har jag inte skrivit än men nu vet jag precis vad som ska hända och varför. Karaktärerna kan jag nästan se framför mig, hur de ser ut, luktar och låter.

Runt omkring mig satt branchfolk och pratade om diverse saker som skulle säljas BBC hit och Channel Four dit. Jag vill också! Berätta för mig hur ni gör! Ta med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar