fredag 19 februari 2010

att hänga med calle

vilken dag.

detta med transport i den här gigantiska stan tar ett tag. Det konkreta avståndet är bara så mycket större och tunnelbanan är så mycket ostadigare än hemma. Arnos Grove som ligger på väg ut till mig är alltid jobbig. Man får alltid stå stilla där. Men idag var det extrema förseningar. Något akut lagning vid Manor house. Skulle ner till stan för att klippa mig. Tog 2,25h istället för 50 minuter. Alla londonbor pratade med varandra och skakade på huvvet. "jag är 2 timmar försenad du? Jo, 1,5" herregud. men folk var snälla och jag fick sitta i bussen. iofs fick jag se mycket av norra london från bussfönstret så något posetivt i alla fall.

men i alla fall kommer vår nya lägenhet ligga mellan piccadilly och victoria så då är det bara att kolla på internet vilken som funkar bäst. oftast går victoria snabbare, londons dopade tunnelbanelinje. motsvarigheten till den där svulstiga jamaicanen med jättelår.

appropå lår så var solen framme idag när jag gick på Bond Street och låtsades att jag hade pengar. en tjej hade glansiga strumpbyxor som sken i solen. vårtecken i london är lite annorlunda från hemma. mer urbana. som när folk lämnar pälsarna de inte behöver hemma eller skiter i strumpbyxorna. har ännu mindre klänningar på sig.

nej men calle då? jo vi har (med tidsskillnaden) skaffat oss liknande dygnsrytm. så då sitter vi på msn och skickar roliga internetsaker och musiktips till varandra.

som denna fantastiska lilla film: http://vimeo.com/6913172

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar