onsdag 24 mars 2010

Höst haikun och exalterade lärare

Hej igen.

Tror jag hittade hösthaikun när jag satt och väntade på att det skulle bli min tur att snacka manus med vår andra lärare; den glada amerikanen, för dagens handledarmöte.

Först haiku:

Nature falls apart
Mud in the hallway comes fast
Your cardigan sings

Är det höst? Är det bra? Vad tycker ni? Kan detta gå?

Men hur gick det då på handledarmötet? Jo det gick finemang. Jag behöver fortfarande jobba på det men han blev väldigt exalterad över det jag försökte berätta och satt och vred och vände på olika beståndsdelar av manuset. Vi hade en djup diskussion om min text och hur jag skulle göra för att få det att funka. Jag var väldigt nöjd med hur jag hade satt upp det hela men tappade farten rätt snart. Han hjälpte mig och nu sitter jag gär och filar och skriver om. Jag behövde en starkare konflikt och ställa rätt frågor.

Att ställa rätt frågor är väldigt viktigt har jag märkt. Hur skulle den och den karaktären reagera? Vad skulle de göra i den här situationen? Hur kan jag visa hur denna person känner sig i en specifik situation? Jättespännande om man gillar sånt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar