måndag 22 mars 2010

En måndag i Highbury

Hej.

Jag träffade min kusin Linda igår och tog en promenad i en vårvacker Hyde Park. Det är konstigt det där med släkt. Vi har egentligen inte träffat varandra ordentligt på cirka 10 år. Vi pratade om det. Vi känner inte varandra. Vi vet inte vad den andre gillar eller drömmer om men vi har en gemensam historia och en del gemensamma minnen från barndomen. Men det var i princip att förhöra sig om vad den andre hade gjort i sitt liv och hur vi tog oss an London. Mycket kul och gick förvårnansvärt lätt att snacka.
Hyde Park och Linda:




Idag har jag inte gjort mycket. Skrivit mitt manus och är nästan klar med den nya versionen och känner mig så mycket mer nöjd med vad jag åstakommit. Men har insett att jag glömt bort den lilla minipresentationen vi ska göra nästa vecka och att jag har hur mycket som hellst att göra tills slutet av april som jag bara börjat på. Men det löser sig.


Galet är dessutom att vi som andra års studenter inte börjar nästa år förän oktober. Helt galet långt sommarlov. Känns lite halt onödigt långt men tänkte ta mig an något universitetande på distans från Sverige så att jag får ut min kandidatexamen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar