måndag 11 januari 2010

jag vill bli don draper när jag blir stor

Hej!

Så vart man tillbaka i löndon igen dårå. Känns väldigt konstigt och förbannat kul. Alltid speciellt att komma tillbaka till en plats och ser hur allt är förändrat men ändå likadant. Som att se alla Londonbor i vinterkläder till exempel, ha tunnelbanan fylld med mössor. Det brukar bara vara "gangsters" som har stora yllemössor, nu sitter de söta tanterna med det också.

Dessutom är det ny människor i de rum där Lindy, cindy, gail, catarina, phoebe och izz bodde i. Inte hälsat på dom än dock. Mitt rum är istället fyllt med australiensiska väskberg. De får betala 130 pund vardera för att få hem allt. Jag trodde det skulle vara mer.

Louise som bara ska vara här i en termin gör dessutom sitt yttersta för att klura ut ett sätt att få stanna längre. Hon gillar London helt enkelt. Det gör jag med men hennes entusiasm är otrolig. Jag tycker det är jättekul att vara tillbaka men saknar att ha de där vännerna och familjen på bekvämt avstånd. Här ska det flygas och åkas tunnelbana i två timmar innan man kan knacka på nåns dörr och säga hej. Lite deprimerande att det tog lika lång tid att ta sig genom London från Heathrow och hit som det tog att flyga mellan arlanda och heathrow.

Igår var vi i alla fall i china town och käkade och gick till den där cocktailbaren i soho. Jag ska skriva en novell som börjar så, "det finns en cocktailbar i soho..." Låter fränt. Nej men då drack jag old fashioned bara för att känna mig mer som nån karaktär i mad men. Den var riktigt god, bitter och god. Bartendern var imponerad av en tjej som drack whiskey drink och la till mig på facebook. Åhåjaja.

Nu ska jag dusha och bege mig till student office för att få CSN pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar