lördag 23 januari 2010

Minnen

Jag har en text jag måste skriva tills på tisdag som jag trodde skulle bli enkel och kul. Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Uppgiften kallade vår lärare "Object of Memory". Man ska alltså ta ett ting som man har speciella minnen kring och skriva om detta. Han berättade att detta ofta ledde till att eleverna skrev om den person de kopplade tinget till.

Jag brukar inte alls ha svårt att minnas tillbaka men jag kommer bara inte på något bra ting just nu. Har en del idéer men detta är frustrerande. Tomt i skallen.

Tänke skriva om oljerockar och sommarregn men då kommer man ses som en överklassmupp. Men det är en ganska bra idée ändå. Eller den där hackspetten som satt på en pinne i Eckes rum på Sunnemo. Ni vet en sån där grej som studsar nerför en metallpinne så att det låter. Eller kitkatt i fjällen. Eller pappas oranga arbetsoverall. Gah. jag vet inte.

2 kommentarer:

  1. Kan inte förstå att det skulle göra dig till en "överklassmupp"! Du bor ju för tusan i ett land där det är totalt omöjligt att leva utan gummistövlar och oljerockar! Oljerocken uppfanns på den där ön!

    Jag tyckte din idé var god eftersom de flesta har en snarlik upplevelse. Vem har inte sprungit runt (som barn) med gummistövlar och plaskat i pölar. Nog kommer man ihåg oljerocken och hur den luktade.

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet men barbour har ju drottningen för bövelen. Men det är en bra idé.

    Fast nu imorse har jag kommit på en annan idé jag vill skriva. De gula fotöljerna i Sunnemo och koppla det till farfar.

    Kanske skriver båda.

    SvaraRadera