lördag 26 december 2009

Är jag Kellogs Frosties Tigern?

Hej hej.

Har haft den mest underbara julen med familjen Holst-Ternevall-Kjerulf-Colleander-Windblad. Låt mig ta hemmavistelsen i punktform:

- Innan jul var det mycket fixande hemma med julgranen (eller blinggranen som jag vill kalla den), julkolan, klappar, städa, massa mat etc. etc. Men fick tid att träffa Calle och vänner samt Jonatan på Copacabana i Hornstull. Inte som Edenborgs (sorg) men det var mysigt ändå. Underbart underhållande att se en arg Calle. Dessutom blev Jonatan glad för ugglan jag hade köpt honom i London

- Julafton. Jag och Ylva somnade om i hennes säng efter det att vi kollat innehåll i strumpan. Sen åkte vi på Julbön i Ocarskyrkan. Det var fint men vi hamnade mitt i pälsbältet där alla kände varandra och kindpussades. Sen hämntades Anders och Jennie för att åka hem och käka lunch och sen se på Kalle då både Ylva och Anders somnade i soffan. Paketöppnandet tog 2 timmar. Galet men kul. Böcker var igen årets julklapp.

- På juldagen skulle vi till pappa för julfirande. Men innan han kom och hämtade upp oss så kom Kakan och Lina på besök. Jättemysigt att träffa alla igen och det dracks te och käkades godis. Ska bli kul med nyår och hänga med Lina efter det att hon kommer tillbaka till Stockholm. Att de förhoppningsvis kommer till London ser jag fram emot.

Hos pappa blev det lunch med hela julbordsätandet igen. Jag föräter mig alltid på sillbordet och misslyckas äta köttet. Grr. Det var jättekul hos pappa då vi var i stort sett hela gänget förutom Linus och Tobbe med familj. Det delades ut julklappar och lektes lek. Det var den här när man har namnet på en känd person i pannan och sen ska gissa vem det är. Därav Anders-citatet som rubrik. Jag har inte skrattat så mycket på länge. Pappa tror dessutom att man menar mumintrollet när man ger ledtråden "på livets symbol, finns i kylskåpet". Så se upp när ni öppnar kylskåpet nästa gång. Kan vara ett mumintroll istället för kalles kaviar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar