söndag 6 december 2009

lunchpaus

Ug!

Nu har jag vart väldigt kass igen. Jag ursäktar. I fredags fanns det inte mycket att skriva om. Jag satt i mitt rum och pluggade. Alla förutom jag och Lindy var i Paris eller Berlin så det var väldigt tyst. Vi lagade räkor och chilipasta till middag och såg på Scrubs ett tag för att sen återvända till var sitt rum. Jag skrev på min hemtenta och hon såg Amadeus.

Men igår var det andra bullar. Vi spenderade hela dagen ute på stan. Tog bussen vid nio på morgonen och tog bussen hem igen vid midnatt. Saker att göra i London om man är väldigt effektiv:

- Åka till Notting hill för att gå till Portobello Market då Lindy hade presenter att köpa. Portobello är min favoritmarknad än så länge med antikviteterna och de underbara secondhand kläder torget. Det är det bästa vintagekläder stället jag någonsin besökt. Jag har en favoritsnubbe som ser ut som badly Drawn Boy och har de mest underbara kläderna. Jag köpte min gröna tweedjacka av honom. Igår hade han en fantastisk svart 50-tals kappa men den kostade 85 pund.

- Vika av marknadsgatan och hitta ett underbart café/mataffär/restaurang/prylshop med endast organiskt odlade produkter. Åt lunch där.

- Försöka ta bussen tillbaka till centrala London men misslyckas och tar tunnelbaka istället-

- Gå till Café Nero för en eftermiddagsfika/flykt från regnet.

- Besöka National Portrait Gallery och glo på kända porträtt helt gratis. Bäst var bloomsbury gruppen och fotografierna.

- Köpa te i en butik i Covent Garden

- Äta fantastisk set-menu mat på en restaurang i Chinatown. GOTT!

- Gå på bio och se Glorious 39 som jag fortfarande inte kan avgöra som bra eller dålig.

- Hem och se Have I Got News For You innan jag slocknar.

Idag (vilken överaskning) sitter jag på Foyles och pluggar. skriver klart min hemtenta för Communicating In film vilket är en analys av Himmel Över Berlin av Wim Wenders. Lewis sa att han skulle joina men jag tvivlar. Detta är som rubriken föreslår min lunchpaus. Morotssoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar