måndag 5 oktober 2009

Måndagsexemplar

Mina måndagar suger.

Först på morgonen har jag Creative Writing B seminarie mellan 9.30 till 11.30 för att ha dödtid i tre timmar för att sen ha filmvisning, föreläsning och seminarie mellan 2.30 och 6.30.

Jag gillar lektionerna och lär mig mycket men onödigt att ha tre timmars dödtid och sluta så sent på kvällen. Man blir så fruktansvärt seg. Men satt och pluggade under lunchen så har ändå utnyttjat tiden relativt bra.

Vi såg Stagecoach i eftermiddags och snackade hollywood. Inget nytt för mig på föreläsningen eller seminariet men hade inte sett filmen förut. Den håller trots att det har gått 70 år sedan filmen som skapade fenomenet John Wayne släpptes. Hitills är filmkursen som att förenkla allt det jag läste under filmvetenskap A för tre år sedan. Men det är bra för då har jag i alla fall något som jag har lite enklare för. Skrivkurserna är ännu inte de svåraste men där kn det komma problem i framtiden så är glad att filmdelen inte tar allt för mycket tid och kraft.

Sedan gjordes dagen inte bättre av att jag stannade uppe igår och kollade på Emma på BBC iplayer. Underbart bra, kommer nog till Sverige om cirka ett år...hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar