söndag 4 oktober 2009

Fabolously British

Hej.

Efter vissa klagomål tomasylvahosthost så ska jag nu uppdatera min blogg. Saken är att denna vecka varit väldigt fullspäckad eftersom plugget har kommit igång. Men allt är bra och jag är hemskt nöjd med alla lärare, seminarier och föreläsningar etc. etc. Men låt oss gå igenom dag för dag.

Måndag och Tisdag.
Det var då jag postade senaste inlägget men det är väl inte så mycket att säga förutom att det var lektioner i skrivandet och film på måndagen. I ena seminariegruppen handlar det i höst om noveller och i den andra om drama. Framförallt drama verkar jättekul och där har vi min favoritlärare hittills. Väldigt intelligent men underskattade inte elevernas kunskaper och bra föreläsare. Inom drama har vi fått i uppgift att se en pjäs skriven efter 1945 för att skriva en recension om den. Han skulle komma med tipps nu på tisdag. Tisdagseftermiddagen var planerad att spenderas i Notting Hill men det vrt för sent för det så vi åkte in till en gata inne i city där alla bokaffärer ligger och jag köppte böcker för min kurs med 10% rabatt.

Onsdag
Den dagen var det lektion i film på eftermiddagen men speciellt för den onsdagen åkte vi in till Southbank för att gå på Brittiska Filminstitutets öppna dag för alla Londons filmstudenter. Denna lektion har samma lärare som Dramaskrivande och den där amerikanska läraren jag har nämt tidigare. Vi fick se en fantastisk film jag velat se länge, The Night Of The Hunter och de hade ett specielerbjudande för studenter. Jag blev medlem i BFI för 40 pund och får då möjlighet att använda deras massiva bibliotek, en prenumeration på deras tidning Sight and Sound och får boka events innan alla andra. Dessutom fick man en goodybag med ett gäng DVDer. Dit kommer en hel del coola filmfolk så det kan bli kul. På kvällen skypade jag med Katja i en och en halv timme. Ni andra måste skaffa skype så att vi kan snacka.

Torsdag
Det är dagen jag är ledig så jag gjorde i princip inget annat än skrev på de hemuppgifter jag har fått, tog en promenad till mataffären och lagade lax till de andra.

Fredag
Då åkte jag och Louise ner till stan och gick runt i Soho. Det vart lite skönhetsprodukter och en webcam som inhandlades. Jag ska fixa den snart, jag lovar. Men det bästa var att vi hittade det bästa lunchstället; The Pastry pilgrim där vi åt varsin fantastisk paj (har ätit det på pub tidigare då det smakade sådär) med gravy och mash med dricka till för under fem pund. Hur gott som hellst. Sen på kvällen skulle vi ut och dansa men vi visste inte riktigt vart så det blev så att vi satt på en pub i soho och drack öl tills de stängde och sen åkte hem och kollade på Notting Hill.

Lördag
Vi vaknade sent av förklarliga själ men åkte till Notting Hill för Portobello Market. Marknadena i London är helt fantastiska och förra gången ja var där så kollade vi bara på antikviteterna men det finns så mycket mer. Först när man kommer ifrån tunnelbanan ligger det ett par fantastiska secondhand butiker med tonvis av märkesskor och kläder. Gucci, YSL, Jimmy Choo. Allt fanns där. Hittade en underbar Marc Jacobs klänning för 80 pund men köppte den inte. Sen kommer antikviteterna, maten och till sist den underbara second hand marknaden med tonvis av coola kläder och skor. Dit ska jag tillbaka då vi kom dit så sent att alla höll på att packa ihop sina saker.

Idag, söndag
Imorse åkte vi ner till ett café där man som student fick te och kaka för 3 pund och pluggade. Jag skrev färdigt mina uppgifter och sen gick vi igen till bokaffärerna för att köpa ett par till böcker för studierna. Men det bästa var att jag köpte jeans som jag hade sett i en butik i Notting Hill. Det är ett brittiskt märke som heter Jack Wills som är som deras motsvarighet till Abercrombie & Fitch. Fantastiska preppy saker och underbara jeans. Ni kan kolla in dem, det är straight indigo jag köpte. Jag såg den snyggaste tweed jackan där men den var alldeles för dyr. Nu ska jag hämta mina kläder som har torktumlats och för över min text till mitt USB minne så jag kan skriva ut det imorgon innan seminariet.

Detta var alldeles för jobbigt att skriva så måste uppdatera varje dag eller liknande i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar