söndag 25 oktober 2009

Att hijacka en dator

Hej!

Jo men sen Gerald la av så har jag fått låna datorer från Phoebe och Louse. Vilket innebær att jag ibland som nu ær norsk av mig och andra stunder engelsktalande.

Men jag har førsøkt jobba på alla dessa uppgifter vi har tills næsta vecka i helgen. Igår åkte jag in till Foyles och satt på deras jazzcafé och skrev i mitt block. Klottrade ner en novell som jag då var nøjd med. Runt omkring mig satt under de tre timmar jag var dær cirka 5 svenska familker. Alla måste ha læst DN's artikel om caféer i London. Som jag alltså...

Nær jag kom hem och skulle renskriva novellen var den ganska jobbig. Den kænns orutinerad och før snackig, ska ta och børja jobba på den nu. Idag har jag vart hemma och gjort klart Recensionen som førsvann nær datorn la av och læmnat in den øver internet. Jag har æven tvættat och skrivit en uppgift før morgondagens short story seminarie. Hær går det undan sørrni! Men novellen kænns læskig. Den ska jag læmna in på Torsdag och den ska vara 1000 ord lång, jag skriver alldeles før långt... Har dessutom ett par små uppgifter att læmna in på tisdag och onsdag. Gahhh.

Men køppte en intressant bok igår som jag spanat på rætt længe. Fishing in Uthopia av Andrew Brown som ær en bok som handlar om hans upplevelser i Sverige på 70-talet och hur han sett landet førændras sedan dess. Dessutom om hur han hittade ro i att fiska vilket inte ær så kul om man ska vara ærligt. Men konstigt att læsa om Sverige ur ett brittiskt perspektiv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar