torsdag 29 april 2010

Det är valtider

Titta, Patti Smith har signerat min bok. (Jag var på Hatchards och fyndade)


Valet i UK görs lite på ett annat sätt än hemma i Sverige. Dels har de valkretser och ett superkomplicerat valsystem som säkert är flera 100 år gammalt eller liknande då detta folk är kassa på att modarnisera sig. Det visar sig då de hade de första TV debatterna någonsin i år. Det var en stor debatt om huruvida detta skulle införas på denna ö, det har vi ju aldrig haft förr!!!

Men en sak som verkligen är annorlunda från hemma är att de öppet stödjer sitt parti genom att vårt område har fyllts med dylika plancher med antingen labour eller libdem (inga tories här inte) i fönster och trägårdar. Här bor det en Gordonanhängare och varning för hunden skylt i samma hus. Vi är så fruktansvärt konflikträdda att vi knappt vågar säga vilket flingpaketsmärke vi föredrar, britterna skriker ut att här smaskas det minsann kellogs samt röstas på Gordon. Hör sen.
Men en annat val som måste göras är om jag ska åka till Edinburgh ännu en gång under detta år. Joey den djäveln (!) ska ut och resa så mycket under maj. När jag äntligen har kommit hit ska han åka bort.
För: Jag älskar Edinburgh, det är vårfint där och gillar att hänga med Joey.
Emot: Jag var där i höstas och borde se andra delar av UK.
För Igen: Ingen som jag vill resa med verkar vilja hänga med till Wales där jag vill åka. Jag har tyvärr inte blivigt vuxen eller ensamstöring nog för att åka ensam. Jag har två år till på mig i UK men Joey kommer dra om en månad.
Jag skulle åka ett par dagar nästa vecka i sånt fall, typ tisdag-fredag.
Så rösta gott folk! Gott Mos eller Obra. You decide!
Övrigt smått och gott:
- Jag köpte Elle och Bang (femenistik kulturskrift) på vägen hit. Motsägelse?
- Byggjobbarna är inte kvar, det är underbart!
- Även grönskan i England är fruktansvärt tät. Alla organismer, människor, djur och växter slåss om plats här. Allt är på varandra. Man blir nästan rädd att hela ön ska sjunka.
- Jag såg lisa Milberg (som jag har tjatat om, hon med den fantastiska bloggen och sångare i The Concrets) på planet hit från Stockholm. Skulle jag ha gått fram och säga "hej jag läser din blogg och vi hade en liten diskussion i ditt kommentarsfält här om dagen"? Jag ångrar att jag bara stirrade på hennes ljusrosa hår och inte sa hej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar